De melodie van het gras




Nieuw boek 
van 
Kees Voorhoeve 






Brave New Books 
Print On Demand

ISBN: 9789464050998







Mystiek heeft als doel in contact te zijn met de heilige essentie van liefde en wijsheid. Het is een intense ervaring van open en helder aanwezig zijn. 

Als mens leef ik echter in gehechtheid. Ik word steeds meegenomen in de zuigkracht van de wereld en zodoende raak ik gevangen in een vicieuze cirkel van grijpen en vasthouden. 

Tijdens het bewandelen van de mystieke weg heb ik crisisachtige momenten beleefd met betrekking tot het doorbreken van vastgeroeste patronen. Tegelijkertijd heb ik de kracht ontvangen om in de diepte van de stilte de helende werking van de mystieke zuivering toe te laten. 

In de stilte de geboorte van bezieling ervaren, is een wonder en heeft mijn levenshouding verandert: voorbij identificatie en bezitsdrang, aangeraakt worden door de melodie van het gras, symbool voor de onvernietigbare levende stroom van zijn, ben ik even in staat om met liefdevolle aandacht te leven vanuit het hart. 

De melodie van het gras is een weergave van een aantal persoonlijke notities over de mystieke weg. De notities gaan over de kenmerken van de bewustzijns-vernauwing, worstelingen met betrekking tot het zuiveringsproces en inzichten ten aanzien van het wakker worden van de bezieling.


Ontdek de melodie van het gras. 
Het heilige ritme van het leven. 

Kijk en durf. Alles loslaten. 
Midden in de openheid. 

Elk grassprietje heeft zijn eigen klank. 
Het gras geeft kracht aan mijn gebed. 
Voel de melodie van wat er is. 
Verborgen godsvonken zijn geopenbaard. 

De melodie van elke ziel. 
De melodie van de bergen en het vlakke land. 
De melodie van mensen met hun pijn en vreugde. 

Essentie in manifestatie. 

*

Waarom ben ik doof en blind? 
Werkelijk, ik leef in gevangenschap. 
Weggegaan van de originele stroom van zijn. 
Altijd maar grijpen. Geen spontaniteit. 
Afgesloten van de spirituele vibratie. 

Stop. 
Neem een pauze. 
Ik vraag de moed om voorbij te gaan aan mijn diepgewortelde conditioneringen. 

Ik kan de omslag niet zelf bewerkstelligen. 
Je wordt uit het moeras van identificaties getrokken. 
Zet de doe-modus uit. 
Geef je over.