.
Open Dag in Utrecht op Zaterdag 4 mei 2024

Kees Voorhoeve is studiecoördinator van de Opleiding Spiritualiteit en Zingeving van de Academie voor Geesteswetenschappen 
en geeft voorlichting over de opleiding. Klik voor meer info

Interview met Kees Voorhoeve



Over het Hooglied 
en Boeddhisme 

HEMELSBREED
Boeddhistische Omroep
15 december 2012

Peter Meijwes praat met
Kees Voorhoeve naar aanleiding
van zijn lezingen over mystieke teksten uit het Hooglied en het Boeddhisme.

Klik hier






Lied der liederen, voor Salomo

Hij kusse mij
met de kussen van zijn mond,
want jouw liefkozingen zijn zoeter dan wijn;

de geur van je oliën is zachter
dan alle balsems,
uitgegoten olie is je naam;
daarom hebben de meisjes je lief!

trek mij mee, jou achterna, laten we rennen,
laat mij komen, o koning, in je kamer:
we zullen juichen en ons verheugen in jou,

dronken van je liefkozingen,
erger dan van wijn;
terecht hebben ze je lief!

zwart ben ik, maar prachtig,
dochters van Jeruzalem!
als de tenten uit Kedar,
als Salomo’s tapijten;

ziet mij er niet op aan
dat ik zo zwart ben,
dat de zon mij heeft beschenen:
de zonen van mijn moeder
zijn laaiend tegen mij geweest,
hebben mij bewaakster
van de wijngaarden gemaakt,
dus kon ik mijn eigen wijngaard
niet bewaken.

[Naardense Bijbel]